Początek 2020 roku upłynął pod znakiem realizacji kampanii informacyjno-edukacyjnej, adresowanej do mieszkańców Wejherowa. Na zlecenie Zakładu Usług Komunalnych w Wejherowie zaproponowano i zrealizowano szereg działań dotyczących wdrożenia na terenie miasta selektywnej zbiórki bioodpadów.
Aby dotrzeć do wszystkich mieszkańców Wejherowa, wykorzystano cały wachlarz spójnych merytorycznie i graficznie narzędzi. Całą kampanię podzielono na dwa etapy:
- etap I – poinformowanie mieszkańców o wprowadzeniu od początku marca 2020 r. selektywnej zbiórki odpadów BIO;
- etap II – edukacja mieszkańców w kierunku prawidłowej segregacji odpadów BIO.
Na każdym etapie prowadzenia kampanii przygotowano list, który dystrybuowano do wszystkich gospodarstw domowych. Jednocześnie w mediach lokalnych pojawiły się artykuły prasowe dotyczące wprowadzenia selektywnej zbiórki odpadów BIO oraz poprawności jej prowadzenia. Całości dopełniły przygotowane wcześniej 30-sekundowe spoty radiowe i multimedialne (również w dwóch wariantach). Z animowanymi spotami edukacyjnymi mogli zapoznać się widzowie lokalnej telewizji, a także osoby korzystające z mediów społecznościowych oraz wchodzące na strony internetowe ZUK-u czy Urzędu Miasta. Dodatkowo przekazano Spółce komplet grafik związanych z kampanią oraz bannery dot. wprowadzenia selektywnej zbiórki bioodpadów i prawidłowej ich segregacji.
Zbiórka odpadów BIO – spot
Selektywna zbiórka odpadów BIO – film